og Maritime.Direct får nye ejere

FiskerBladet og MaritimeDirect

De maritime medier FiskerBladet og Maritime.Direct får fra i dag 1. april nye ejere, hvor familiefirmaet FL Reklame overtager styringen fra René Wittendorff.

Publisert

Efter et langt liv som magasinudgiver er det fra i dag slut for René Wittendorff. Han har nemlig valgt at sælge magasinerne FiskerBladet og Maritime.Direct og de tilhørende nyhedshjemmesider til firmaet FL Reklame fra Hørning.

“Det skyldes, at jeg er blevet 72 år, og nu vil jeg gerne have lov at lave noget andet i resten af mit liv,” siger den nu forhenværende ejer af magasinerne.

Specielt FiskerBladet har en særlig plads i hjertet hos René Wittendorff, hvis far startede magasinet for omkring 66 år siden. Men nu er det altså blevet tid til at prøve noget nyt.

“Min nyfundne fritid skal jeg bruge på blandt andet at hjælpe min søde hustru, Inge Hørup, der er kunstmaler, og så skal jeg ud at sejle noget mere,” lyder det fra René Wittendorff, som dog ikke kommer til at slippe arbejdet med magasinerne helt.

“Jeg vil stadig være tilknyttet bladene, men i langt mindre omfang. Flere af de kunder, jeg personligt har kontakt med, har jeg kendt i en menneskealder, og de er jo også blevet mine venner, så dem vil jeg fortsætte med at servicere. Så får jeg heller ikke fuldstændig abstinenser,” siger René Wittendorff.

Magasinernes nye ejere er virksomheden FL Reklame fra Hørning, der har skabt en stor forretning ved blandt andet at hjælpe foreninger med at sælge annoncer i magasiner, men for dem er det første gang, at de nu skal stå for at udgive bladene.

“Det bliver en utrolig spændende udfordring. Vi har altid hjulpet foreninger eller organisationer med at udgive deres event- og medlemsblade, men vi har aldrig prøvet at have journalister og fotografer ansat og at skulle stå for, at bladene udkommer, siger medejer hos FL Reklame, Mathias Rasmussen, som dog kalder det for et naturligt skridt i virksomhedens digitaliseringsprocess, fordi handlen også inkluderer de to nyhedshjemmesider.

“Nu skal vi lige ind i tingene og lære branchen at kende, så i starten kører magasinerne videre, som de altid har gjort, og så må vi se, hvad der skal ske med det,” lyder det fra Mathias Rasmussen.

Journalist Stefan Holmager Larsen overtager rollen som chefredaktør med det journalistiske ansvar for både magasiner og hjemmesider.

Powered by Labrador CMS