Skønne billeder: Første støbning på brodrager på Masnedø

Skønne billeder: Første støbning på brodrager på Masnedø

I april rundede byggeriet af den nye Storstrømsbro endnu en milepæl, da den første del af bunden til den kommende nordligste brodrager blev støbt.

Publisert Sist oppdatert
Skønne billeder: Første støbning på brodrager på Masnedø

De to første brofag og landfæstet fra henholdsvis Falster og Masnedø bygges på stedet. På Falster er brofagene og landfæstet færdige, og derfor er arbejdet flyttet til Masnedø. På Masnedø er landfæstet og de to brosøjler færdige og den store stilladskonstruktion er bygget.

Entreprenøren arbejder i øjeblikket på de to brodragere, der forbinder landfæstet og de to brosøjler. De to brofag bliver tilsammen 160 meter lange. Armeringsarbejdet for kassedragerens bund og sider er nu så langt fremme, at de første 85 meter af bunden er blevet støbt med beton. Til støbningen blev anvendt 520 kubikmeter beton. Arbejdet tog 16 timer.

Det meste af Storstrømsbroen bliver bygget af præfabrikerede fundamenter, brosøjler og brodragere. Ud for Masnedøfortet er det muligt at se de to brofag, der bygges på stedet og et præfabrikeret brofag et stykke ude i Storstrømmen.

The post Skønne billeder: Første støbning på brodrager på Masnedø first appeared on Maritime Direct.

Den første støbning til den kommende brodrager fra Masnedø skete i april 2023. I baggrunden ses den fremtidige vej- og jernbanedæmning, der skal forbinde den nye Storstrømsbro og Masnedsundbroerne, som ses i det fjerne.
Den første støbning til den kommende brodrager fra Masnedø skete i april 2023. I baggrunden ses den fremtidige vej- og jernbanedæmning, der skal forbinde den nye Storstrømsbro og Masnedsundbroerne, som ses i det fjerne.
Arbejdet med at pumpe de 520 kubikmeter beton ind i den lukkede forskalling er i fuld gang. Arbejdet tog 16 timer.
Arbejdet med at pumpe de 520 kubikmeter beton ind i den lukkede forskalling er i fuld gang. Arbejdet tog 16 timer.
På Masnedø bygges de to første brofag på stedet. Arbejdet kan følges fra Masnedøfortet, som kan anes til højre i billedet.
På Masnedø bygges de to første brofag på stedet. Arbejdet kan følges fra Masnedøfortet, som kan anes til højre i billedet.
Entreprenøren har anlagt en midlertidig dæmning på Masnedø for at kunne bygge de to første brofag på stedet. Dæmningen fjernes igen, når de to brofag er færdige. Landfæstet og første brosøjle fra Masnedø er placeret på Masnedø, mens brosøjle nr. to fra Masnedø vil stå ude i vandet. Kystlinjen retableres ligeledes.
Entreprenøren har anlagt en midlertidig dæmning på Masnedø for at kunne bygge de to første brofag på stedet. Dæmningen fjernes igen, når de to brofag er færdige. Landfæstet og første brosøjle fra Masnedø er placeret på Masnedø, mens brosøjle nr. to fra Masnedø vil stå ude i vandet. Kystlinjen retableres ligeledes.
Der mangler endnu en lang række brofag mellem de to brofag fra Masnedø, der bygges på stedet og det præfabrikerede brofag, som står et stykke ude i Storstrømmen.
Der mangler endnu en lang række brofag mellem de to brofag fra Masnedø, der bygges på stedet og det præfabrikerede brofag, som står et stykke ude i Storstrømmen.
Powered by Labrador CMS